تاریخچه ای از تری دی مکس

ساخت وبلاگ
ا ایجاد انیمیت در داخل صحنه، دو key frame به نام first و last ایجاد می‌شود که آنها مقادیر انیمیت مد نظرمان را در خودشان ذخیره کرده‌اند. با ایجاد شدن key frame یعنی first و last کلید های مابین نیز به صورت اتوماتیک ایجاد شده و توسط track view قادر به کنترل آنها و با رفتن در motion و pannel قادر به کم یا زیاد کردن کلیدهای مابین می‌شویم. در داخل track view دو مد curve function و dope sheet موجود هستند که در curve function مقادیر آنها در داخل frame‌ها به صورت قوس انیمیت نمایش داده می‌شود.خاصیت توالی کلیدهای انیمیشن را dope sheet نشان می‌دهد. برای خلق و محاسبه effect‌های موجود در داخل صحنه ما از rendering ( با زدن کلید 8 رو تاریخچه ای از تری دی مکس...
ما را در سایت تاریخچه ای از تری دی مکس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : c3dmaxlearnd بازدید : 183 تاريخ : چهارشنبه 28 مهر 1395 ساعت: 20:02

هنگامیکه حجمی را در اخل یکی از نماها ایجاد می‌کنیم و به آن یک متریال می‌دهیم؛ بنابراین رنگ اصلی شی از بین رفته و می‌توانیم آن را در نمای مربوطه مشاهده کنیم به این دلیل که در این پنل روی حالت material colorاز shaded هستیم رنگ متریال نشان داده می‌شود. بنابراین در پنل در صورت نیاز به رنگ استاندارد شی حالتobject color و در صورت نیاز به رنگ متریال حالت material color را انتخاب می‌کنیم. نکته‌ای که در اینجا اهمیت دارد این است که در حالت wire frame فقط رنگ متریال و diffuse آن و نمی‌توانیم texture را مشاهده کنیم.             با کشیدن انواع مختلف اشیا می‌توانیم از Hide by category ¬ rollout است تاریخچه ای از تری دی مکس...
ما را در سایت تاریخچه ای از تری دی مکس دنبال می کنید

برچسب : آموزش تری دی مکس,آموزش تری دی مکس در معماری,آموزش تری دی مکس رایگان,آموزش تری دی مکس در معماری pdf,آموزش تری دی مکس pdf,آموزش تری دی مکس معماری,آموزش تری دی مکس 2013,آموزش تری دی مکس 2014,آموزش تری دی,آموزش تری دی مکس 2012, نویسنده : c3dmaxlearnd بازدید : 179 تاريخ : چهارشنبه 28 مهر 1395 ساعت: 20:02

با دسترسی پیدا کردن به گزینه import (فرمان اول)، می‌توان فایل‌های نرم‌افزارهای متفاوت با پسوندهای مختلف را وارد محیط نرم‌افزار بکنیم؛ همچنین در هنگام وارد نمودن فایل باید فرمت مورد نظر را انتخاب کنیم. با فرمان بعدی یعنی گزینه Merge می‌توان اشیای از قبل ذخیره شده در صحنه را وارد محیط کرد و مجددا از آن استفاده کنیم. فایل‌های Merge شده حتما باید توسط 3d Max و نه نرم افزارهای دیگر ذخیره شوند، بنابراین فرمان import در این مواقع برای وارد کردن فایل از نرم‌افزارهای مختلف دیگر به کار می‌آید. با گزینه merge animation می‌توان انیمیت مورد نظر خود را از صحنه دیگر به داخ تاریخچه ای از تری دی مکس...
ما را در سایت تاریخچه ای از تری دی مکس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : c3dmaxlearnd بازدید : 201 تاريخ : چهارشنبه 28 مهر 1395 ساعت: 20:02

به طور کلی دو نوع view port داریم: 1- نمای Axonometric که خود دارای دو نمای ایزومتریک (isometric) و نمای orthography می‌باشد؛ نمای ایزومتریک به نمای کاربر گفته می‌شود که محورها در کنار هم به طور موازی اند و همدیگر هیچ وقت قطع نمی‌کنند. نمای orthography همانند top , left, right ... که به این شکل در اختیار کاربران قرار می گیرند. 2- نمای 3d perspective که شبیه دید انسان می‌باشد. در نرم‌افزار view port controller وجود دارد که با استفاده از آنها می‌توان کنترل و navigate روی نماها داشت و برای تمام نماها به جز نمای دوربین و نور به صورت یکسان عمل می‌کنند. در صورتیکه view port فعال باشد یک خط زرد رنگ در out line  تاریخچه ای از تری دی مکس...
ما را در سایت تاریخچه ای از تری دی مکس دنبال می کنید

برچسب : آموزش تری دی مکس,آموزش تری دی مکس در معماری,آموزش تری دی مکس رایگان,آموزش تری دی مکس در معماری pdf,آموزش تری دی مکس pdf,آموزش تری دی مکس معماری,آموزش تری دی مکس 2013,آموزش تری دی مکس 2014,آموزش تری دی,آموزش تری دی مکس 2012, نویسنده : c3dmaxlearnd بازدید : 193 تاريخ : چهارشنبه 28 مهر 1395 ساعت: 20:01

کرسر موس را جابه‌جا می‌کنیم، بالونهایی ظاهر می‌شود که از طریق این بالون‌ها انتخاب می‌کنیم که روی کدامیک از steering wheelsها جابه‌جایی کنیم. گزینه steering wheels  mini همانند فرمان‌های full steering wheelsمی باشد با این تفاوت که Interface کوچکتری دارد. steering wheels mini بر اساس نوع قابلیت کاربردیnavigation toolsها به دو دسته تقسیم می‌شود که بجای استفاده از 8 فرمان در قالب دو گروه چهارتایی است. با استفاده از full navigation wheels می‌توانیم فرمان‌های مربوط به navigate کردن wheels را استفاده کنیم، اکثر فرمانهای steering wheels از طریق کلیک کردن و برخی از طریق drag نمودن مانند forward، center وzoom فعال می‌ش تاریخچه ای از تری دی مکس...
ما را در سایت تاریخچه ای از تری دی مکس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : c3dmaxlearnd بازدید : 194 تاريخ : چهارشنبه 28 مهر 1395 ساعت: 20:01

برای انجام عمل undo و Redo برای نماهایی مانند نور و دوربین باید از=undo ctrl + z و ctrl + y=redoاستفاده کرد؛ به این دلیل عمل undo و Redo آنها متفاوت است که ما یک شی را که دوربین و نور باشد در صحنه جابه‌جا می‌کنیم اما در نماهای دیگر شی نبوده و نما هستند. هنگامیکه روی هر نما کلیک می‌کنیم نما فعال شده، بنابراین می‌توان به صورت جداگانه به طریق زیر آنها ذخیره کرد:   با استفاده از گزینه save active view port با کلیک روی هر نما، این گزینه به نام نمای انتخاب شده تغییر نام می‌دهد. در هنگام ذخیره نما اطلاعاتی مانند نوع نما مثلا به صورت پرسپکتیو یا ایگزونومتریک، زوم، filed of view،rotatio تاریخچه ای از تری دی مکس...
ما را در سایت تاریخچه ای از تری دی مکس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : c3dmaxlearnd بازدید : 203 تاريخ : چهارشنبه 28 مهر 1395 ساعت: 20:01

فعال کردن گزینه play، انیمیت نشان داده نمی‌شود؛ بلکه به دلیل سنگین بودن فایل به صورت شکسته شکسته انیمیت نشان داده می‌شود، برای رفع این مشکل تیک real time از کادر time configuration را برمی‌داریم. بنابراین با غیر فعال کردن گزینه انیمیت به صورت آهسته play می‌شود.                در بخش start processing ¬ گزینه blank before start به اندازه عدد تایپ شده در use frame قبل از شروع انیمیت مورد نظر و در بخش end processing ¬ گزینه blank end به اندازه عدد تایپ شده در use frame بعد از شروع انیمیت مورد نظر صحنه خالی را نمایش می‌دهد. توسط گزینه hold before و blank before، بعد از اتمام یا قبل از شروع انیمیت می‌تو تاریخچه ای از تری دی مکس...
ما را در سایت تاریخچه ای از تری دی مکس دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : c3dmaxlearnd بازدید : 202 تاريخ : چهارشنبه 28 مهر 1395 ساعت: 20:01